Helló!

Én csúnyán beszélek, ahogy a környezetem is, mindazonáltal az emberek akármennyit hallanak is magyarázni, csak sokára tűnik fel nekik az, hogy a sztorijaim közepén mindig áll egy "de baz' meg" és általában úgy folytatódik, hogy "nem igaz má'".
Miért?
Mert az emberek többsége abban a tévhitben él, hogy intelligens vagyok. Ahogy Laura is, ámbár ő másképpen káromkodik, mint én. Annyiban hasonlítunk, hogy egyikünk beszédéből sem tűnik ki a trágárság, valahogy a témáinkba (a nekrofil herceg és a torzszülött baba, például) és indulatainkba belesimulnak ezek a kifejezések.
Örülök neki, hogy így van, bármennyire is elítélem a trágár beszédet. Bár az nem gondolom, hogy IQ-hiányra és sekélyességre vall. Pusztán bizonyos helyen és időben nem tartom jónak vagy illendőnek.

Miért írtam ezt a bejegyzést? Ma reggel, miközben fél kézzel a lefolyóban turkáltam elmoszatosodott hajcsomók után kutatva, öklendezve, hallottam, hogy a nyolc éves (!) unokaöcsém káromkodik.
Sokkos voltam. Na, valljuk be, ezek a srácok még messze állnak az IQ-fighter kategóriától, egyelőre motoros és autós kártyával játszanak és... káromkodnak?
Gondoltam rá, hogy megosztom a kölyökkel az életbölcsességet, mely szerint sosem káromkodunk fiatalabbak füle hallatára, és olyanok előtt, akik ezt elítélik.
Arra is gondoltam, hogy elmagyarázom neki, hogy a kabbe erősen kapcsolódik a fütyijéhez, de aztán nem tettem meg. Úgy gondolom, kiröhögne, és folyton használná.
Ördögi kör. Arra a következtetésre jutottam, hogy, mint a nagynénjének, nem kötelességem, csak jogom leszoktatni a káromkodásról. Ezzel a jogommal nem igazán éltem vissza ez alkalommal.

Egyébként azt gondolom, hogy a kreatív káromkodás rendkívül jó dolog. Sajnos én nem művelem ezt az ágát a trágárságnak, de Laura "eltosztam"-ja már egészen közel van hozzá.
Illetve a lányok "a Badó essen beléd"-je sem rossz. :D (Az illető nem mutatja az emberi lényekre jellemző sajátosságokat, ezért ez egy nagyon súlyos szitok.)

(Melléktéma: családi intrikáink folytatódnak. Ezúttal az unokaöcséim találgatják, ki az apjuk. Pazar egy család.)

Luca
 

Szerző: Béün  2009.02.21. 10:55 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://beun.blog.hu/api/trackback/id/tr61956216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása