Nyájas olvasók!

Miután az imént leírtam az egyik leghülyébb megszólítást, most elmondom nektek, avagy önöknek, milyen céllal indítottuk a blogot.

Korábban Laurának és nekem (lucának) is volt blogunk, mindketten gyalázatosan megbuktunk blogolásilag, ezért most újult erővel belevetjük magunkat az internetes naplók világába, és létrehozunk valami újat, talán egyedit, talán szórakoztatót és talán hasznosat.

Későbbi témáink között szerepelni fog a Franc Farm, a béün-utópia, a film, a kultúra, az irodalom, a színház, a zene és minden, ami eszünkbe jut.
A blog (és így mi sem) nem tekinti feladatának a közízlés kiszolgálását, illetve nem igénye a közvéleménynek való megfelelés. Momentán úgy gondolom, ez a blog főleg két embernek szól, vagy egy valamivel nagyobb baráti társaságnak, de semmiképp sem olyan közigényeket kiszolgáló dolog, mint a Könyvesblog, és társai.

Először megosztok veletek egy zseinális toplistát, amit a délután folyamán ötöltem ki.
Sajnos látszik rajta, hogy ez ma nem volt az én napom.

Top5 szerelmetes szám

1) Kispál és a Borz - Szívrablás
Csak természetes, hogy ezt választottam. Egészen hülyegyerekségem óta szeretem ezt a dalt, és megtanultam felfogni is.

2) Moulin Rouge OST - Come What May
Iszonyatosan nyálas, meg minden, de én akkor is szeretem. A filmről (kivált a rendezőjéről) nem vagyok jó véleménnyel, de Nicole Kidman tény, hogy szép a filmben, most meg egyébként is épp egy McGregor-korszakomat élem, tehát miért is ne?
Különben meg szeretem azt a sort, hogy "I will love you, until my dying day." Ami mélyenszántó, eredeti és újszerű... ez persze nem igaz, de ebben rejlik az aranyossága.

3) Diana Krall - Let's Fall In Love
Mint az a címből is kitűnik, ismét egy komoly szövegezésű, bonyolult számról beszélünk, de!
Szeretem Diana Krallt, mert kéznél volt, mikor jazzre vágytam.
Ez a dal a maga módján zseniális. Semmiféle különösebb díszítés nélkül elmondja, avagy meséli, hogy "Figyelj, bakker, legyünk már szerelmesek, fiatal vagyok, te is az vagy, nekem meg ilyen kedvam van. Ebből még valami jó is kisülhet.".
Eközben pedig rendkívül kellmes maga a zene. Sajnos a youtube-on nem lehet megtalálni az ominózus dalt, ezért nem tudom alátámasztani ezt az állításomat.

4) Péterfy Bori & Love Band - Délelőttök a kádba'
Videó imádnivaló és végre egy énekes, aki énekelni is tud.

5) Kowalsky meg a Vega - Elvis él
A Kowát sosem éreztem egy atomkomoly bandának, de a stílusát jól hozza. Szerintem kimondottan szórakoztató, kedves szám.

Mai gondolataim a nemiségről

Régóta úgy gondolom, hogy baj, hogy nem születtem férfinak. Vagyis, rosszul fogalmaztam, nem baj, csak hátrány.
Abban a társadalmi rétegben és kulturális szférában, amelyben élek (avagy élünk Laurával) praktikusabb férfinak lenni. Továbbá úgy vélem, a férfiak személyiségi fejlődésének nagyobb teret hagy a társadalom. Miért? (Hú, de látom, hogy ebből vita lesz Lauval.)
Általános megítélés szerint a férfiaknak kevesebb szabályt kell betartaniuk, nem kell így meg így viselkedniük, mert ők férfiak/fiúk. (Illetve dehogynem, ez hülyeség, csak az ún. "férfias" viselkedés nagyobb játszóteret biztosíthat, mint a "nőies".) Természetesen, ebből adódóan a férfiakra több (vagy más?) feladat hárul, és több felelősség is.
Amiért, persze, több tisztelet jár, és megintcsak nagyobb a játszótér. Figyeljük meg az ördögi kört!
Férfiak a jogban, a politikában, vezetői pozíciókban. Jellmező, hogy a stricik is pasik. Értitek, ki hallott már női striciről? Ámbár kell lenniük, de elenyésző számban fordulhatnak elő.
Férfiak a művészetben! És igen, itt fáj a legjobban, ez a leginkább szívbemarkoló az egész rohadt nemiség témában. Eddig pusztán egyetlen érem két, valamelyest különböző oldaláról beszéltünk. Na, de most!
Tudjátok, itt van a titok nyitja, amiért idegesít az egész, amiért bosszant, hogy nem születtem férfinak: Annyi klassz verset írtak férfiak, és egy férfinak annyival jobb verset lehet írnia, vagy dalt, vagy bármit!
(Sőt, azt hiszem, most hazudtam. Nem is ez fáj igazán. Nem a versek, meg dalok. Az esik leginkább rosszul, hogy az a játszótér, ami a férfiaknak adatik a szerelem terén, sokkal másabb, és sokkal szélesebbnek tűnik, mint ezen a korántsem lírai, női oldalon. Ugye, Melike?)

Mára ennyi, adjatok hálát érte!

Luca
 

Szerző: Béün  2009.02.05. 20:57 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://beun.blog.hu/api/trackback/id/tr95925137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása